سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تک پزشک قطب اطلاعات پزشکی ایران

اهمیت غذای گیاهی در سلامتی افراد

طبق تحقیقی که امروز در کنگره ESC 2020 ارائه شد ، غذاهای گیاهی به یک اندازه سالم نیستند. دکتر متینا کوواری ، نویسنده ، از دانشگاه هاروکوپیو ، آتن ، یونان گفت: "مطالعه ما کیفیت تغذیه ای متغیر غذاهای گیاهی را برجسته می کند." "این یافته در زنان بیشتر مشهود بود. تحقیقات قبلی نشان داده است که زنان بیشتر از مردان به مصرف غذاهای گیاهی و کمتر از محصولات حیوانی روی می آورند. اما مطالعه ما نشان می دهد که این امر انتخاب مواد غذایی سالم را تضمین نمی کند و به نوبه خود وضعیت سلامتی بهتر است. "

بیشتر مطالعات رژیم های غذایی گیاهی را به سادگی "گیاهخواری" یا "کم گوشت" تعریف می کنند ، بنابراین همه غذاهای گیاهی را برابر می دانند. جنبه منحصر به فرد این مطالعه این بود که نوع غذاهای گیاهی مصرف شده را علاوه بر مقدار کلی مورد بررسی قرار می دهد.

تغذیه و سلامتی

محصولات گیاهی سالم اصولاً کمترین غذای فرآوری شده مانند غلات سبوس دار ، میوه ، سبزیجات ، آجیل ، روغن زیتون و چای / قهوه بودند. محصولات گیاهی ناسالم شامل آب میوه ها ، نوشیدنی های شیرین ، غلات تصفیه شده ، سیب زمینی و هر نوع شیرینی (مانند شکلات ، دسرهای سنتی یونان و غیره) بود.

این مطالعه ارتباط بین مقدار و کیفیت غذاهای گیاهی و سلامت قلب را در طی یک دوره 10 ساله بررسی کرد. در سال 2001 و 2002 ، مطالعه ATTICA نمونه ای از بزرگسالان ساکن آتن را که به بیماری قلبی عروقی یا سایر بیماری های مزمن مبتلا نبودند ، به طور تصادفی انتخاب کرد. تجزیه و تحلیل فعلی در 146 شرکت کننده چاق با فشار خون طبیعی ، چربی خون و قند خون انجام شد.

رژیم غذایی با استفاده از پرسشنامه ای در مورد عادات معمول سال قبل ارزیابی شد. این فهرست 156 غذا و نوشیدنی را که معمولاً در یونان مصرف می شوند ، همراه با عکس برای کمک به تعریف اندازه سهم ذکر کرد.

در طی یک دهه ، تقریبا نیمی از این شرکت کنندگان چاق دچار فشار خون بالا ، چربی خون بالا و قند خون بالا شدند - ترکیبی که به خصوص برای سلامت قلب خطرناک است.

مردانی که غذاهای گیاهی بیشتری مصرف می کردند کمتر دچار این کاهش در وضعیت سلامتی می شدند. یک روند در زنان نیز مشاهده شد ، اما به اهمیت آماری نرسید.

با توجه به کیفیت غذاهای گیاهی ، گزینه های سالم تر با حفظ فشار خون طبیعی ، چربی خون و قند خون ارتباط داشتند. برعکس ، مصرف غذاهای گیاهی ناسالم با ایجاد فشار خون بالا ، چربی خون بالا و قند خون بالا همراه بود. این روابط در زنان در مقایسه با مردان قویتر بودبا رعایت این نکات مهم به افزایش طول عمر خود کمک کنید و از زندگی خود بیشتر لذت ببرید، بدون درد و بیماری های گوناگون.