سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تک پزشک قطب اطلاعات پزشکی ایران

 

C2N Diagnostics برای شناسایی زودرس بیماری آلزایمر در معرض نشانگرهای خون قرار دارد. یک مطالعه جدید نشان داد که پروتئین مغز فسفریله شده در موقعیت 217   (p-tau217) توسط طیف سنجی جرمی در خون قابل اندازه گیری است و این شکل تاو نشانگر اولیه قابل توجهی از بیماری آلزایمر است.

بنیانگذار علمی C2N ، دکتر راندال باتمن ، به همراه همکاران گروه عصب شناسی دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس در آمریکا ، روشهای جدید طیف سنجی جرمی را برای تعیین کمیت هر دو ایزوله کاملاً تاو و چندین ایزوفرم تاو فسفریله کردند.

این شرکت فاش کرده است که حقوق تجاری انحصاری جهانی را به مالکیت معنوی مرتبط با نشانگرهای خون به دست آورده و آنها را برای کاربردهای تشخیصی بالینی توسعه می دهد.

 

دکتر Joel Braunstein ، مدیر عامل C2N گفت: "C2N تجربه گسترده ای در زمینه تجاری سازی سنجش طیف سنجی جرمی دارد و ما قصد داریم این روش را بهینه کنیم تا آن را برای استفاده گسترده فراهم کنیم. وی گفت: "توانایی اندازه گیری نشانگرهای جدید مانند p-tau217 در خون به طور قابل توجهی می تواند توانایی شناسایی و پیگیری بیماری را در اولین مراحل خود افزایش دهد. تشخیص زودرس احتمالاً به معنای مداخله قبلی است ، که شامل سهولت شرکت در کارآزمایی های بالینی برای پیشگیری و درمان می شود. "

C2N در حال حاضر در حال ایجاد یک پانل جامع سلامت مغز است که چندین ویژگی بیماری آلزایمر و اختلالات مرتبط را اندازه گیری می کند.